perjantai 14. lokakuuta 2016

Omusana gwaka


: The sun in shining

Otsikkona olis hyvin voinut olla myös, että ulkona sataa vettä koska sadekausi on alkanut, mutta nyt just paistaa niin hurjan kuumasti aurinko et ylläoleva sopi tilanteeseen paremmin.

On ihan hullua miten nopeesti täällä vaihtuu sää! Maanantaina heräsin kaatosateeseen ja päätin jäädä kotiin lepäilemään nuhan takia. Nukuin pari tuntia lisää ja ulkona ei ollut enää yhtäkään pilvenhattaraa eikä jälkeäkään sateesta. Sadekausi ei kuitenkaan tarkoita sitä, että vettä sataa joka päivä (onneksi). Kuitenkin monia kertoja viikossa ja välillä mooonta tuntia putkeen! Säätilat voi siis vaihdella  tunneittain ja nykyään kanniskelen sekä sadetakkia ja sateenvarjoa töissä mukana (vaikka esim tänään se tuntuu vaan hölmölle tässä helteessä).
Kampalassa oli pari viikonloppua sitten festivaalit! En ees oikeestaan tiedä mitä juhlittiin, mutta paikalla oli ainaki mun makuun iiihan liikaa ihmisiä. Kuvan takaosassa näkyy pääkatu mitä ihmiset käveli, ja oli muuten oikeesti vaikeuksia päästä pois tuolta alueelta! Nyt ainaki tietää ettei uudestaan mee ruuhkaviikonloppuna samaan paikkaan varmaan miljoonien muiden ihmisten kanssa =D
Viime viikonloppuna löydettiin reilun kahden kuukauden jälkeen eka pooli (joka ei maksanu 40 dollaria, ollu vaan hotellien asiakkaille tai ollu remontissa yms.)! AAHH oli ihana päästä pulahtamaan ja saamaan vähän aurinkoa muuallekin ku naamaan ja käsiin.
Mun ystävä Esther (joka on kotoisin Etelä-Afrikasta) ja meidän ihanat Thai ruoka-annokset
Oon aina ihan fiiliksissä ja ekana rapsuttamassa, jos jollain sattuu olemaan koiria kotieläiminä täällä..
Minä ja Sarah Jinjassa Nyaga Nyaga musiikkifestareilla moonia viikkoja sitten
reikälattiavessa

Svenja testaamassa multa HIViä
Rakastuin näihin kuviin, jotka sain tosi halvalla marketista! Tuli siis ostettua vähän tuliaisia itselle kotiin heh
Käytiin testaamassa viikonloppuna etiopialaista ruokaa! Oli tosi hyvää ja ihan erilaista mitä oon ikinä ennen maistanut! Valkoinen riisilettu oli vähän tahmeata ja kitkerää, jota syötiin käsin muiden lisukkeiden kanssa. (2,5 e)
mun yks lemppaerieläin sarvikuono kaveri Sharino, joka rakastaa kun sitä silittelee
kävin mun työkaverin kanssa katolisessa kirkossa torstaina! pappi saarnasi (huusi) mikkiin noin kolme tuntia neljästä ja loput oli laulamista ja ylistämistä. oli kyllä tosi mielenkiintosta nähdä miten erilaista kaikki oli verrattuna siihen mihin on itse tottunut. ihmiset on täällä tosi uskonnollisia ja useat käyvät kirkossa joka viikko. 
Mulla ei oikeestaan ees mitään tärkeetä sanottavaa ollu mut aattelin tulla heitteleen tänne vähän random kuvia matkan varrelta. Arki rullaa mukavasti eteenpäin ja suunnitelmissa olis tehdä ens kuussa retki vuorigorilloja katsomaan (jos saadaan onnistumaan koska on ollu vaikeuksia ettiä safarifirmaa ja retkeä joka sopii kaikkien budjettiin). Oon myös alkanu suunnittelemaan vähän muitakin safareita, enkä malta oottaa että pääsen näkemään lisää Ugandasta! Tähän mennessä oon pyörinyt vaan Kampalan ja mun töiden väliä, sekä käynyt pari kertaa Jinjassa. Siks matkakuume alkaakin jo iskeä !!! Entebbe, missä työskentelen on kaupunki jossa lentokenttä sijaitsee ja tää on vähän kalliimpaa aluetta asua. Svenja halus nähdä mun työpaikan ja täällä Entebbessä ollessa se sano että "this doesnt even seem like Africa so much". Hän ite testailee HIViä ja menee töiden mukana kylistä kyliin eli meidän työt on toosi erilaisia toisistamme. Varmasti kaikkien eri vapaaehtosten arki on ihan erilaista täällä, ja viikonloppuna tapaankin muutaman saksalaisen lisää, joiden arjesta ja työstä opettajina kouluissa on mielenkiintosta kuulla.

Kivoja syyspäiviä sinne Suomeen
-Liina =)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti